hur reklamerar jag en vara?
Om ditt köp här på Racqet har gått sönder kan det räknas som en reklamation. Enligt svenska konsumentköplagen har du som konsument rätt att reklamera en defekt produkt under 3 års tid. Det betyder inte att alla reklamationer är godkända, utan att man som konsument har rätt att klaga på varor i upp till 3 år efter inköpsdatum. Du kan reklamera olika former av produktionsfel, men ej defekter på grund av felanvändning, slitage, misskötsel etc.
Ett padelrack ska behandlas som din bästa vän och partner, med respekt och kärlek. Det är inte skapat för att slås mot något utöver en boll, även om vi alla blir lockade att ibland hitta på dumheter.
Även om du ”bara” gjort något en gång, så omfattas då inte rackets skador leverantörens krav, och vi kan dessvärre inte göra en reklamation.
Vi ska givetvis göra allt i våran makt för att göra dig nöjd!
Godkänd:
- Spricka i träffyta är ok reklamation om man inte tydligt ser att träffytan är onormalt insjunken och att racket kan ha slagits i t.ex. en nätstolpe.
- Missljud, att det rasslar eller dylikt, ok reklamation.
- Vågräta sprickor på utsida av ram, alltså som löper längs med ramen på utsidan.
Icke godkänd
- Lodräta sprickor på utsidan av ramen runt om, alltså mellan träffyta och träffyta, aldrig reklamation.
- Sprickor mellan hålen längst ner på träffytan, alltså vid klykan har väldigt svårt att uppkomma av en bollträff, därav ingen reklamation
Här kommer en steg för steg guide hur en reklamation går till här:
1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten har uppstått. Vänligen ange ordernr. och ämnesbeskrivningen "REKLAMATION" i ämnes raden för snabbare hantering av ditt ärende.
2. Som dokumentation av defekten ska du skicka med 4-5 bilder tillsammans med beskrivningen och ordernummer samt din e-mail du använt vid köpet. Defekten måste synas tydligt på minst en av bilderna. Dessutom ska du se till att dina bilder visar hela produkten, en bild framifrån och en bakifrån (om det gäller skor ska det finnas bild på sulan).
3. När vi har fått dina bilder behandlar vi din reklamation snarast möjligt, och kommer återkoppla till dig så snart vi bara kan.
4. Så fort vi hittat ett beslut på vad vi ska göra, så hjälper vi dig i nästa steg och slutför processen.