allt du behöver veta om din beställning
Behöver du hjälp med något kring din order? Här svarar vi på de vanligaste frågorna våra kunder brukar ställa till vår kundservice. Om du fortfarande inte fått svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss!
VART ÄR MIN ORDERBEKRÄFTELSE?
Vi skickar alltid ut en bekräftelse på din order till den mailadress som du har angivit. Ibland händer det att bekräftelsen hamnar i din skräpinkorg. Har du skrivit in en felaktig mailadress så kommer bekräftelsen inte hitta fram.
KAN JAG GÖRA ÄNDRINGAR I MIN ORDER?
När en order är lagd går det inte att göra ändringar i den. Om något har blivit fel, skicka genast ett mail till oss här
KAN JAG ANNULLERA MIN ORDER?
Under förutsättning att vi ännu inte har hunnit skicka den så kan vi i vissa fall stoppa ordern. Skicka omgående ett mail till oss här så ska vi göra vårt bästa. Om en order packats klart och skickats finns det tyvärr ingen möjlighet till annullering.
KAN JAG SPÅRA MIN ORDER?
Självklart, så snart din order är skickad kommer du få en orderbekräftelse till din mejl med ett spårningsnummer.
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Det är svårt att säga med säkerhet i antal dagar eftersom vi samarbetar med logistikpartners. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar, beroende på din leveransadress. Om du inte har fått en leveransbekräftelse inom 2 arbetsdagar från orderläggning, vänligen maila support.
HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
Vänligen följ denna länk för instruktioner.
HUR REKLAMERAR JAG EN VARA
Om din Racqet-produkt har gått sönder kan det räknas som en reklamation. Enligt svenska konsumentköplagen har du som konsument rätt att reklamera en defekt produkt under 3 års tid. Det betyder inte att alla reklamationer är godkända, utan att man som konsument har rätt att klaga på varor i upp till 3 år efter inköpsdatum. Du kan reklamera olika former av produktionsfel, men ej defekter på grund av felanvändning, slitage, misskötsel etc. Vänligen notera att vid beställningar av padelracket så godkänner du rackets skick om du tar av plastemballaget på handtaget. Konsumentköplagen säger att alla fel som uppstår inom 6 månader efter inköpsdatumet ska räknas som produktionsfel. Läs mer om godkända och icke godkända reklamationer här.
Om du har köpt din Racqet-produkt via vår hemsida är du välkommen att maila oss här. Tänk på att i mailet behöver du inkludera ditt ordernummer samt bilder på produkten och dess defekt(er).
NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING
Så fort vi mottagit din retur på vårt lager så görs det en återbetalning till dig. Vänligen observera att det kan ta upp till en vecka innan beloppet syns på ditt konto, beroende på betalmetod. Tänk även på att återbetalningsbeloppet ibland syns på inköpsdatumet på ditt bankkonto.
HUR VÄLJER JAG RACKET?
Ta hjälp från vår guide här.
VILKEN SKOSTORLEK SKA JAG BESTÄLLA?
Ta hjälp från vår storleksguide här.
KAN JAG BESTÄLLA SPECIFIK VIKT PÅ MITT RACKET?
Vi har tyvärr inte möjlighet att väga ditt rack. Vi utgår istället från, och hänvisar till, det spann mellan två vikter som våra leverantörer har givit oss.
VILKA PRODUKTER KAN JAG FÅ EGET TRYCK PÅ?
Racqet erbjuder tryck på utvalda produkter. Produkter som det finns möjlighet att få eget tryck på visar en kryssruta och texten ”Jag vill lägga till min egen text” under storleksvalet.
VAD KOSTAR DET ATT FÅ EGET TRYCK PÅ PRODUKT?
Racqet erbjuder eget tryck helt kostnadsfritt.
VILKEN FÄRG BLIR MITT TRYCK I?
Val av färg på trycket är vitt eller svart, i kontrast till plagget. Val av färg på tryck avgör Racqet.
HUR MÅNGA BOKSTÄVER KAN MITT TRYCK VARA?
Max antal bokstäver är 12 stycken.
HUR LEVERERAS MIN ORDER OM JAG HAR EN PRODUKT MED EGET TRYCK?
Vi skickar din order i samleverans, dvs har du en order med fler artiklar varav en eller flera har eget tryck kommer din order att skickas när ditt tryck är klart.
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTID PÅ ORDER DÄR EN ELLER FLERA PRODUKTER HAR EGET TRYCK?
Leveranstiden för eget tryck är 1-2 veckor.
KAN JAG RETURNERA MIN PRODUKT MED EGET TRYCK?
Nej, produkter som är specialbeställda för dig och kan inte returneras.
JAG HAR EN RABATTKOD, HUR ANVÄNDER JAG DEN?
Du aktiverar din rabattkod i varukorgen innan betalningen. Vänligen observera att vi inte kan lägga till rabatten efter att du lagt beställningen.
MIN RABATTKOD VERKAR INTE FUNGERA?
Detta beror sannolikt på något av följande:
1. Koden är inte längre giltig.
2. Du har stavat fel på koden, eller råkar lägga till ett mellanrum etc.
3. Du försöker kombinera rabattkoden med andra erbjudanden.
Om inget av ovanstående alternativ stämmer överens med din situation, vänligen kontakta oss här
SVARAR KUNDSERVICE PÅ HELGEN?
Nej. Vår schyssta kundservice har öppet mån-fre 08.00-17.00